Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

woensdag 22 februari 2017

For a minute there



Vandaag gaan we voor een explosie van kleur met Dylusions!
Op de eerste foto zien jullie de achtergrond.  Deze is opgebouwd uit Dylusions inkt in de volgend kleuren (Cherry Pie, Funky Fuchsia en Bubblegum Pink) en Dylusions Paint (Crushed Grape, Bubblegum Pink)




Zo ziet de achtergrond eruit.  Ik heb steeds dezelfde stencil gebruikt.  Het wit is witte heavy body gesso van Prima.  Een stencil kan je dus zowel voor verf, als sprayinkt, als inkt uit een kussen gebruiken, of als mal om door te stempelen.  Dat heb ik op mijn pagina ook gedaan.  Enige nadeel van archival is, dat het niet van je stencil afgaat.
De inspiratie voor deze pagina haalde ik van ‘De Tijdloze 100’ op oudjaar. Ik hoorde Radiohead met ‘Karma Police’ een liedje die ik tijdens mijn tienerjaren heb grijsgedraaid.  De zinsnede ‘for a minute there, I lost myself’ bleef echt bij mij hangen.  Verliezen we onszelf niet allemaal, in de drukte van alledag?
Ik had nog een paar magazineknipsels met hetzelfde model liggen, en dat bracht me op een idee.  In mijn fantasie had ik allemaal verschillende personages op die door mekaar liepen, op zoek naar mezelf.  Maar wat als je steeds hetzelfde personage door een stad ziet, op zoek?  Dat ging ik dus uitwerken.
Om de gebouwen te maken besloot ik gebruik te maken van de gelli plate en distress paints.  Deze zijn minder fel als de dylusions, waardoor er toch wat verschillende kleurwaarden op de pagina terecht komen.



Ik gebruikte Seedless preserves, Worn lipstick en Picked raspberry.  Op het einde heb ik ook een paar spatjes Festive berries distress paint gebruikt, om het rood van de Cherry Pie Dylusions te herhalen.
Van de gelprint heb ik dan stroken geknipt.



Toen ik alles op mijn pagina aan het schikken was, vond ik het allemaal toch wat te griezelig.  Ik besliste om het grootste hoofd een makeover te geven.  Opnieuw gebruikte ik daarvoor Distress paint, op een laagje gesso.  Dit is een leuke manier om het tekenen van gezichten te oefenen, zonder dat je met een wit blad moet beginnen.  En het gaat voor mee heel wat sneller.



Het ziet er heel vreemd uit, maar denk erom, dit is slechts een middel om je boodschap over te brengen.  Het moet dus zelfs niet mooi zijn!



Zo ziet de pagina eruit met alle elementen op z’n plaats.  De schaduwen op de gebouwen heb ik met de black licorice gelato aangebracht.  Daarnaast gebruikte ik dunne en dikke zwarte en witte Faber Castell Pitt pennen.   Let wel op met die pennen in de buurt van de gelato!   De zinsnede uit het lied heb ik met een zwarte gelpen geschreven.

Groetjes,
Krisje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten