Openingsuren: donderdag & vrijdag van 14u tot 18u en zaterdag van 11u tot 17u en elke eerste zondag van de maand van 13.30u tot 17u
Adres: Liersesteenweg 58, 2520 Emblem (bij Lier) - België
E-mail: info@cartnscrapart.be - Tel: 03/480.31.69 (telefonisch enkel bereikbaar tijdens de openingsuren)


link naar onze webwinkel (klik op logo)

maandag 8 februari 2016

Bloem Tag

Hoi iedereen,

Ik ben vandaag weer lekker aan het knoeien geweest.
Bij één van mijn winkeluitstapjes bij Hilde heb ik een keer een rol tissue papier van Tim Holtz gekocht. Euh, daar kan ik wel iets mee.



Ik heb een stuk wit papier gesneden in de vorm van een tagkaartje.
Hierop bracht ik distress inkt aan in de kleuren wild honey, dusty concord en evergreen bough.
Het tissue papier plak je hier boven op met gel medium. De kleuren worden dan wat lichter.
Je kan er nog altijd terug over gaan als je het graag donkerder hebt.

Vervolgens had ik het briljante idee om hier met eens stempel van kaisercraft over te stempelen.
Ik heb een beetje te hard geduwd. Nu is hij nogal breed en vettig, wat niet de bedoeling was.
Geen probleem, een dun laagje gesso erover. Zo zie je hem nog, maar valt het niet meer op. Hij zit nu meer op de achtergrond. Nog wat gele distress, wild honey, erover.

Vervolgens heb ik wat perfect pearl mists van ranger in de kleur mint aangebracht.

De bloem is een stempel van Tim Holtz, flower garden, CMS215.
De blaadjes zijn gekleurd met dusty concord, de meeldraden met wild honey.
Het steeltje met crushed olive en forest most.

Hier en daar zitten rub ons van Tim Holtz uit de  botanical collection.

Als laatste heb ik een background stamp, Brickwork van scrapberry's gebruikt in combinatie met liquid platinum embossing powder.

Klaar, dus zo zie je maar, dat je niet te rap iets moet weggooien.

Vele groetjes

            Sofie

1 opmerking: